Hoppa till sidans innehåll

Fokusområde 4: Ett starkt varumärke och en stark ekonomi


Idag är Parasport Sverige centralt helt beroende av extern finansiering. Det gäller i många fall även på distriktsnivå. Detta leder till en osäkerhet då vi idag inte vet vilka resurser vi har nästa år.

Det ser olika ut hur föreningarna stärker finansieringen, ökar intäkterna och får bättre balans i ekonomin. Klart är att synlighet i det omgivande samhället är avgörande.

Idag syns vi mycket i media under Paralympics och trenden för Paralympics mediala genomslag växer. I mellanperioderna syns vi dock mindre. 

Föreningar som lyckas är ofta duktiga på att visa att de gör bra saker. Många av dessa föreningar har också goda relationer med politiker och tjänstemän i sin kommun och sitt landsting.

Strategi år 2020:

  • ska stödet från det allmänna til föreningar, SDF och förbundet centralt ha ökat med minst en femtedel
  • ska vi ha en central stödfunktion för idrottspolitik och projektansökningar
  • har vi en stark ekonomi och självständig ställning
  • ska minst en fjärdedel av föreningarna och samtliga SDF ha minst en person certifierad inom Marknad/PR och Ekonomi/Finansiering
  • är vi en stark samarbetspartner till kommuner då vi ger bevisade folkhälsoresultat
  • är Parasport ett av de 5 SF med högst intäkter från sponsormarknaden 

Aktiviteter:

Uppdaterad: 2016-12-01 15:38
Skribent: Kristin Frilund

Sponsorer

Huvudsponsorer

folksam
ica
ATG

Sponsorer

adressandring
Jysk
KONE_webb
SKF

Officiella leverantörer

GrandTravelGroup

Andra kanaler

Facebook ch-twitter
Youtube Instagram

Postadress:
Svenska Parasportförbundet
Box 110 16
100 61 Stockholm

Besöksadress:
Skansbrogatan 7
118 60 Stockholm

Kontakt:
Tel: 08-699 60 00
E-post: This is a mailto link